Friday, February 17, 2012

MENCARI SEBUAH PENGERTIAN...

Kupon terakhir...bernilai RM50...
sangatlah aku berhati-hati untuk membelanjakannya...


Dan akhirnya, sehingga al-Quran terpahat di hati..
itulah yang menjadi pilihan. :)


dan, sebuah lagi buku, aku minta tolong pakcik yang jual buku tu pilihkan.. sebab aku dah rambang mata.. Layan jelah... Satu per satu buku dicadangkan, semuanya aku geleng (tanda tak berkenan)... Macam-macam.. Bimbang juga, dahlah minta tolong orang pilihkan, tapi banyak songel pula. 


setelah beberapa cadangan ditolak,
dan aku pun...
hmm...agak-agak jugakla...
dalam hati: "ya Allah, tolonglah...kali ni, insyaAllah aku berkenan je.. ilhamkan untuk pakcik ni pilihkan apa yg terbaik di sisiMu untuk aku...amin..."


Satu per satu pakcik tu belek tajuk-tajuk buku yang ada.. Aku pun sama..
kemudian dia hulurkan Wasiat Luqman al-Hakim... aku terima..


Alhamdulillah, terima kasih Allah. InsyaAllah, takkan menyesal.
The last choice is the best choice! :D 




*Sehingga al-Quran terpahat di hati ~ ditulis oleh Mohd Solleh Ab. Razak
*Wasiat Luqman al-Hakim ~ ditulis oleh Ahmad Hasan Mohd Nazam.
Kedua-duanya diterbitkan oleh telaga biru.


Wallahua'lam. Dengan harapan semoga hati ini hidup subur dengan cahaya hidayah Allah...insyaAllah...


InsyaAllah, aku thiqah dengan penulis-penulisnya...


Hati rindu hidayah Allah~


Ya Allah, bahagiakanlah mereka yang membawa diri ini kepada keredhaanMu... Bahagiakanlah mereka yang membantu hati ini untuk mencintaiMu dan RasulMu... Bahagiakanlah mereka yang memperkenalkan aku kepada keluasan rahmat kasihMu... Bahagiakanlah mereka yang sudi campur tangan dalam urusan kebajikan duniaku dan akhiratku... Bahagiakanlah mereka di dunia dan di akhirat... Amin ya Rabb...


adapun yang pernah membuatkan aku rasa ingin berputus asa dalam mengharapkan rahmatMu, wallahua'lam. (serah pada Allah! yang penting sekarang ni, syukur, alhamdulillah, Allah hadirkan insan-insan  yang menyuburkan harapan sehingga hati aku kembali berbunga-bunga. Berbunga-bunga, dan aku insyaAllah, takkan putus asa lagi!! La haula wala quwwata illa billah.)


Allah bersama sangkaan hambaNya.


Buruk sangka terhadap Allah?? MasyaAllah, aku pantang sungguh!!JANGAN!!

No comments:

Post a Comment