Thursday, January 6, 2011

ALLAHUMMASTUR 'AURATI..

Alahai..tutuplah aib saudaramu, mudah-mudahan Allah akan menutup aibmu.

Sejarah buruk seseorang, kalau sering diungkit-ungkit, barangkali itu akan membantutkan usahanya untuk memperbaiki diri; membetulkan kesilapan. Mungkin juga akan mematahkan hatinya untuk terus melihat ke depan & mengorak langkah untuk mencipta identiti indah.

Usah jadi perencat kemajuan. Jika seseorang itu inginkan kebaikan bagi dirinya & berusaha untuk memperbaiki dirinya, apa salahnya jika kita turut sama membantu usahanya itu; bukan jadi pembantut keinginan seseorang untuk jadi lebih baik..tak kiralah walau 'sesyaitan' manapun perangainya dulu. No matter how satanic he/she is, why don't we let him/her improves himself/herself in order to be a good khalifah of Allah? Are we good enough to condemn others? no! So?

Apa kerja nak cari aib orang;dedahkan aib orang sedangkan aib sendiri lebih banyak?! Apa faedah kita hamburkan kata-kata melemahkan semangat orang yg ingin mempertingkatkan akhlaq diri?

Ingat! Jika hari ni kita buat orang putus asa mengharap rahmat Allah, esok, tak mustahil Allah biarkan kita berputus asa dari mengharap rahmatNya.
Apabila Allah berkehendak, segala-galanya boleh terjadi mengikut kehendaknya. Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment