Sunday, March 13, 2011

ALLAHU AHAD!!

Itupun jika kau mahu dengar..

"membuktikan Allah wujud adalah lebih mudah daripada membuktikan ketiadaannya"

"murah sungguh iman dari pandanganmu..seolah tak berharga, ya? aku kecewa, mengapa begitu?"

"bagaimana jika saat kau menangis, aku acuh tak acuh saja? maafkan aku, jika bagimu iman tiada nilai, maka bagiku, air matamu lebih lagi tiada nilai apa-apa bagiku."

tapi untukmu kubuka sedikit ruang..
(kerana aku menurut nasihat saudaraku seIslam)
itupun jika kau mahu..

"apa yg menggusarkan hatimu mengenai Islam ini? ceritakan padaku satu per satu, dan aku insyaAllah akan terangkan untukmu satu per satu, sekadar upayaku, insyaAllah."

"fikirlah apa yg patut.."

"yakinlah!! Islam itu mudah. Islam bukan untuk menyusahkan kehidupanmu. Aku bahagia dengan kehidupan ini. Aku bahagia hidup dalam Islam. alhamdulillah."

aku sanggup, jika kau mahu...

"kau tak perlu malu.. cara solat? wudhuk? baca quran? taharah?"

"aku ada, insyaAllah kita boleh belajar sama-sama.."

terpulang. bila-bila masa saja. selagi aku masih ada di sini, di dunia ini, aku cuba sekadar upayaku, insyaAllah. itupun jika kau mahu.. terpulang.

No comments:

Post a Comment