Tuesday, November 30, 2010

PASANG SURUT IMAN

sedar atau tidak..
ntahlah..astaghfirullah..
pernah terasa nak bunuh diri.
seolah musnah harapan mendapatkan redhaNya.
diri sering melakukan dosa.
..namun, Allah jualah sebaik sandaran.
mengenangkan sifatMu ar-Rahman..al-Ghaffar..
inilah yang memujuk diri agar teruskan langkah,
usaha demi mardhatillah.
ntahlah..astaghfirullah..
lagak seperti dunia ini kekal selamanya..
jahil tertipu oleh angan-angan..
lalai mabuk dalam 'dunia ar-Rahman' Allah.. angan-angan sendiri
sehingga terlupa bahawasanya azab Allah itu pedih tak terperi..
ampunkan kelalaianku, ya Allah..
aku terlalu leka dengan kepemurahanMu..
lantas aku lalai dengan sifatMu al-Qahhar al-Jabbar al-Muntaqim al-'Aziz..
astaghfirullah..
..astaghfirullah..
moga tidak saja Kau ambil nyawaku saat aku kelalaian.

pasang surut iman.
saat pasangnya, subhanallah..terasa lapangnya hati.
saat surutnya, masyaAllah..
astaghfirullah..astaghfirullah..
milikMu nyawaku ini.
ikut suka Allah bila detiknya ingin mengambil milikNya.
astaghfirullah..ya Allah.
bukan aku nafikan sifat keperkasaanMu,
cuma aku terleka dengan sifat rahmanMu..
silapku sering terleka.

No comments:

Post a Comment