Thursday, April 28, 2011

AURAT

"my body is my own business! suka hati akulah nak tutup aurat ke tak!"
~amboi! sombong bukan main. padahal yg perlu jaga aurat kamu tu, bukan kamu je, malah, suami dan lelaki mahram; ayah, abg, adik, juga bertanggungjawab untuk menjaga. jadi, jangan nak pentingkan diri sendiri. jangan jadi punca org lain turut sama berdosa. Adakah kamu tak sayang pada mereka. jgn disebabkan kamu, mereka juga mendapat bahana di akhirat nanti. JANGAN!!

"nantilah, tunggu aku ikhlas, barulah aku tutup aurat. aku tak nak jadi hipokrit."
~wah! cerdik kamu ya, menilai keikhlasan diri? oh, tak nak jadi hipokrit?? siapa suruh kamu jadi hipokrit?? aku suruh tutup auratlah, bukan jadi hipokrit. kau faham macamana?? tak pernah aku suruh jadi hipokrit!! aku ajak tutup aurat je. itupun, bukan sebab aku yg suruh, tapi Allah yg suruh.. Aku pun sama, kena tutup aurat jugak. Ni bukan masalah hipokritlah!! ni masalah nak taat atau tidak pada perintah Allah. tu je.

"ah, muda lagi.. nanti umur lewat sikit, pandailah aku taubat. lagipun, Allah kan Maha Menerima taubat? kau tak yah risaukan aku, aku ok je. aku buat salah pada Allah, bukan pada manusia. aku tak amek hak org. dont worry ah!! Allah kan baik?? relaks r.."
~hmm...kau kata Allah baik? OK, aku tak nafi, benar, Allah baik. tapi, beginikah seharusnya kita berkelakuan terhadap Allah yg Maha Baik?? dan lupakah kita pada sifat Allah, al-Qahhar, al-Jabbar, al-Muntaqim?? lupakah kita bahawa Allah juga ada sifat garang, dan siksaan Allah sangat pedih... dan bukan kau tak tahu... jadi, terpulanglah...

No comments:

Post a Comment