Monday, March 12, 2012

luahan hati hamba..

ya Allah, sungguh aku tak berani menyatakan aku telah bersedia menghadapMu, menjawab segala-galanya di hadapanMu atas segala perbuatanku di dunia. setiap detik di tanya..

tak berganjak kaki melainkan terjawab semua 4 perkara..  :'(

sungguh, Engkau benar... janjiMu benar... pertemuan denganMu benar... kata-kataMu benar... syurga itu benar... neraka itu benar... para nabi itu benar... Nabi Muhammad s.a.w itu benar.... kiamat itu benar.... semuanya benar-benar belaka.

Allahuakbar. sungguh, aku sangat takut menghadapi detik itu.

ye, detik itu, ya Allah.

sungguh, diri ini sering cuai dalam menunaikan hak Mu. namun, kepada siapa lagi untuk mengharap, kalau bukan kepadaMu, ya Allah...dan aku yakin, tiada yang mengasihiku lebih dari kasihMu kepadaku...tak kira walau apa jua keadaanku... sebab itulah, aku takkan teragak-agak untuk tunduk sujud kepadaMu meluah segala keserabutan yang ada sehingga biarlah tak terlihat air mata di hadapan sesiapa, melainkanMu, ya Allah.

Biarlah, setiap kali rasa nak nangis, setiap kali itu hati dan anggota sujud kepadaMu...
alhamdulillah, ada hikmah lidah tak fasih meluah resah. sekurang-kurangnya masih ada bicara hati yang sentiasa didengari. Allah Maha Mendengar.

kepada Allah kembali semua.

La haula wala quwwata illa billah.

No comments:

Post a Comment