Saturday, December 31, 2011

WARKAH BUAT BIDADARI

Assalamualaikum w.b.t.. :)
Salam kuhulurkan buat kalian, bidadari idaman. Salam hormat dariku, buat kalian yang cantik bersih & selalu menundukkan pandangan. =)

Indah sungguh, kalian! Subhanallah!
Cantik rupawan, indah menawan! MasyaAllah..
Sesiapa melihat, pasti terpikat! =)
Suka!! Kalian cantik!! Kalian baik!!
Kalian solehah! Kalian suci!!
Allah puji kalian. Akhlak kalian, terpuji..
Kisah kalian, tersimpan dalam al-Quran.
Aku pernah terbaca, dan aku turut terpesona..

Fikiranku menjadi seperti keawangan..
terdetik di hati, "untungnya kalian, Allah ciptakan kalian sebagai bidadari syurga..sedang aku hanya perempuan dunia...saban hari, pasti terpalit dosa...saban hari, aku melakukan maksiat, tak kira sama ada sengaja atau tidak.."
Rasa rendah diri. Kalian bersih, aku kotor. Kalian suci, tiada dosa, aku kotor, comot, banyak dosa...
Bagaimana hati ini tidak cemburu??
Sungguh, pada mulanya, aku sangat cemburu terhadap kalian...

Namun, oh..
..apa salah kalian, mengapa aku harus berdengki?? Astaghfirullah... Maafkan aku, wahai bidadari.. Kalian terlalu baik!! =) Tidak patut aku menyimpan rasa itu. Sepatutnya, aku mesti sayang kepada kalian. Kalian taat kepada Allah. =) Kalian ikhlas! Kecantikan kalian, tidak membuatkan kalian lupa diri, bahkan, kalian selalu menundukkan pandangan dan menjaga maruah diri. Kalian bidadari yang terpelihara... =) Aku sayang kalian!! Dengan akhlak cantik seindah akhlak kalian itu, sudah membuatkan hatiku terpikat.

InsyaAllah, direzekikan Allah, aku ingin bermadu dengan kalian. :) Kalian comel! Sudikah kalian?? Sudikah kalian menerima diriku..? Kita menjadi sahabat selamanya di syurga, insyaAllah...

Walau tak pernah bersua dengan kalian di dunia ini, namun, aku optimis, insyaAllah, kita boleh menjadi sahabat di syurga...dengan izin Allah...Allahumma ameen...

Wahai bidadari,
dengan nama Allah,
terimalah pinangan persahabatan dariku,
Noraini Mardhiyah,
hamba Allah, dulu, kini dan selamanya. :)
____________________________________________

Ya Allah, ya Tuhanku,
izinkanku meminang bidadari ciptaanMu
yang cantik solehah itu menjadi sahabatku
di syurga...ameen...

ya Allah, rezekikanlah hambaMu ini bersahabat dengan bidadariMu...Allahumma ameen..

~terima kasih Allah~
<3

wahai bidadari,
ingin kukongsi kebimbangan Nabi s.a.w,
apa yang dibimbangkan baginda ialah umat baginda...
umat akhir zaman..
termasuklah aku ni...
perempuan di akhir zaman...
maklum saja,
akhir zaman...
............
.....
...
..
.
.




Wallahua'lam.
ya Allah,
sekadar luahan rasa hatiku...

terasa ingin berbicara dengan bidadariMu..

bidadari ciptaanMu menjadi inspirasiku...
syukur, alhamdulillah.
terima kasih Allah, kerana menciptakan mereka.

(^_^)V

adapun pernah terasa cemburu, ampunkan hambaMu..
astaghfirullah..
tak sengaja..
terkesan dengan ayat-ayatMu..
aku juga ingin disayangiMu, ya Allah...

aku: hamba kerdil, akhir zaman...
bantulah hambaMu ini, ya Allah....
agar turut sama menjadi hamba kesayanganMu....
Allahumma ameen..

~Alhamdulillah, tak cemburu lagi :)

ikut suka Allah nak letak hambaNya di mana saja..
Allah pilih mereka sebagai bidadari syurga..
dan Allah pilih aku sebagai perempuan yang hidup kat dunia akhir zaman..
Alhamdulillah, syukur.
semuanya hamba Allah.
tak kisahlah apapun, asalkan Allah sayang...

:)

Allah Maha Penyayang!

No comments:

Post a Comment