Wednesday, February 2, 2011

siapa kamu ingin tahu siapa aku?
siapa aku ingin tahu siapa kamu?
siapa kita?
siapa dia?

kenapa kamu?
kita kan hamba Allah..
aku adalah hamba Allah..
kamu juga hamba Allah.

tiada istimewanya kamu daripada aku..
tiada istimewanya aku daripada kamu..
kita sama..
tiada bezanya kita di sisi Allah
melainkan taqwa.
yg lebih taqwa itulah yg lebih mulia..

siapapun kamu atau aku,
kita bergantung kepada Allah.
kepada Allah jua tempat mengadu.
Allah as-Somad.
Esa, tidak beranak dan tidak pula diperanakkan.
tiada yg serupa denganNya.

kamu boleh menyamakan aku dengan sesiapa yg kamu suka.
aku boleh menyamakan kamu dengan sesiapa yg aku suka.
tapi, janji!!! kita takkan samakan Allah dengan apa jua pun!!!
maha suci Allah, tiada yg serupa denganNya!!!

(*ilham dari surah al-ikhlas)

No comments:

Post a Comment