Monday, October 4, 2010

KEMBALILAH KEPADA ISLAM

Lihatlah hantu yahudi memakan darah. Darah orang-orang Islam telah menjadi darah yang paling murah di dunia. Mereka dibunuh, disembelih di merata tempat tanpa ada orang yang datang membela. Inilah yang telah dan sedang menimpa umat Islam. Yang menyedihkannya ialah di manakah umat Islam yang berjumlah berjuta-juta?

Kita mempunyai warisan tamadun yang berpanjangan sehingga kini. Kita mempunyai kekuatan yang membolehkan kita berada di hadapan dan tempat yang paling tinggi. Akan tetapi, kita tak gunakan kekuatan yang ada pada kita. Kita lalai, berpecah belah dan lari dari perjuangan menegakkan Islam...ini silap kita...sehingga musuh bermaharajalela..

Bilakah kita akan kembali kepada agama kita?..berpegang teguh dengan ajarannya, mengambil petunjuk dari petunjuknya dan berjalan mengikut teladan yang ditunjukkan oleh Rasulullah saw..kita mengikut sunnah baginda dalam semua perkara.

Hanya Islam satu-satunya bahtera penyelamat iaitu Islam dalam bentuk yang syumul tanpa dijuzuk-juzukkan; Islam yang bersih tanpa ada campur aduk dengan ajaran lain di sepanjang zaman. Kita hendaklah kembali kepada Islam yang seperti ini sebagaimana yang diturunkan oleh Allah kepada rasulNya & sebagaimana yang difahami oleh para sahabat dan para tabi'in..

No comments:

Post a Comment